Το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του ΥΠΑΙΘΑ για διοργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτώβρη).
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία.
Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας και εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έχει πολύπλευρα οφέλη, όπως:
(α) θετική επίδραση στη σχολική επίδοση,
(β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας,
(γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και
(δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.
Στο πλαίσιο αυτό η Ψυχολόγος κ. Σφακιανάκη Θεοφανή και η Κοινωνική Λειτουργός κ. Ζαχαροπούλου Μαρία υλοποίησαν δράση σε όλα τα τμήματα του σχολείου. Αφού παρακολούθησαν σχετικό βίντεο από το διάλογο που ακολούθησε οι μαθητές -τριες συνειδητοποίησαν ότι εκτός από τα σωματικά τραύματα υπάρχουν και τα ψυχικά. Όπως τα σωματικά έτσι και τα ψυχικά χρειάζονται φροντίδα. Αναρωτήθηκαν για τους παράγοντες που πλήττουν την ψυχική μας υγεία συνειδητοποιώντας ότι εκτός από δυσάρεστα γεγονότα στην οικογένεια συχνά και στο σχολικό χώρο πληγώνουμε τους άλλους με κουβέντες, χαρακτηρισμούς και σχόλια. Τέλος, οι μαθητές -τριες εντόπισαν με επιτυχία τρόπους διατήρησης της ψυχικής υγείας, όπως συζήτηση με φίλους / έναν μεγαλύτερο/έναν ειδικό ή ενασχόληση με δραστηριότητες που μας αρέσουν και μας αποφορτίζουν.
Γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να είμαστε ευαισθητοποιημένοι σε θέματα ψυχικής υγείας γιατί «Εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο αντιμετωπίζουν καθημερινά ψυχικές και μαθησιακές διαταραχές. Η ζωή τους μπορεί να αλλάξει με έναν απίστευτο τρόπο, εάν καταφέρουμε να τα πλησιάσουμε και να τους παρέχουμε φροντίδα έγκαιρα (Harold S. Koplewicz, MD,Πρόεδρος, Child Mind Institute).
https://www.gymkrits.website/?p=995
Από τη Διεύθυνση του Γυμνασίου Κριτσάς